Wednesday 19 February 2014

MORGANITE CARDIGAN PROGRESS II

I’ve been quite busy recently, so I feel I’ve ended up somewhat neglecting my Morganite cardigan knitting project a little. In between a few bigger DIY projects around the house, a visit from Graeme and my Amsterdam trip,  I’ve also been reading a lot too, and unfortunately I’m not very good at knitting and reading at the same time. So last night I decided I needed to get back into it and got my yarn basket out. I am now on the 3rd ball of yarn, and I have about 5 cm left before I get to the lacey part. I’m looking forward to being done with the stocking stitch section as it gets a bit monotonous, but that means I’ll also soon be leaving my comfort zone and learning the very complicated looking lace stitch that will make up the rest of the cardigan. I’m hoping YouTube will show me the ways!


PS. Amsterdam was lovely, and I handed in a few rolls of 120 film today to get developed so I’ll probably be sharing those soon!

5 comments:

  1. Hvilket mønster er dette? Link me plis, jeg elskerelskerelsker cardigans, og sliter med å finne mønstre jeg liker (og skjønner, jeg som ikke kan strikke på engelsk), så nå driver jeg og lager mitt eget mønster. Det går litt trått for å si det sånn. Tusen takk for at du heia på syprosjektet mitt, nå ligger en sniktitt av resultatet på facebook og instagram, også skal jeg nok vise dem fram på bloggen også. Ekstra gøy at du syns stoffene mine var så fine at du ville på handletur selv. Jeg gleder meg veldig til å se hvordan putene dine blir! Håper du hadde en fin Amsterdam-tur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er et mønster fra strikkebladet Pompom (Høsten 2013)! Mønsteret er på engelsk, og ser litt i overkant komplisert ut for meg, men det er sånn du lærer, ikke sant?

      Delete
  2. This looks great so far! I love the color. I'm glad you had a great time in Amsterdam and can't wait to hear more about it!

    XOXO
    Becca | <a href="http://ladyfaceblog.blogspot.com>Ladyface Blog</a>

    ReplyDelete
  3. Så flink du er som strikker *herlig*
    Takk for koselig hilsen inne hos meg.

    klem

    ReplyDelete
  4. What a lovely shade of blue! I would love to have needle work skills of any kind! You can do so many wonderful things! A goal perhaps :) -Alexandra

    Simply Alexandra: My Favorite Things

    ReplyDelete